Search This Blog

Friday, August 10, 2012

Yeayy Shopping Raya!!!!

Assalamualakum wbt

Pejam celik pejam celik dah nak sampai penghujung dah bulan yang mulia ni..Sekejap sungguh..Lagi seminggu umat Islam akan menyambut Aidilfitri. Haaa.. penuh ke puasanya kawan-kawan.. Exclude ler kaum wanita ye dakk termasuk aku..Special case setiap kali bulan puasa..

Ok, lani nun di dalam shopping mall penuh lew rakyat jelata sedang menyopping di saat akhir.. Aku pun tidak ketinggalan juga,turut tumpang sekaki..Saje je nak tengok kemeriahan orang ramai membeli belah ni. Persiapan Aleesya sebelum puasa dah beres separuh tapi ada la beberapa pasang yang nak ditambah.. Kata PM bagi bonus kan setengah bulan gaji.. So harus la di situ untuk sopping ka,,:p..



Buat masa ni,semua untuk si kecik kita tu dah alhamdulillah selesai. Titik. Aku ni jenis tak boleh tengok baju cantik-cantik mula menggatal nak beli..Hopefully aku menahan nafsu itu..Hiihihii

Ok berbalik pulak persiapan untuk aku. Aku ni sejak ada anak memang priority aku dah jatuh nombor berapa dah. Baju kurung untuk pergi kerja tak berjahit sehelai pun sejak raya tahun lepas. Yes,bila aku menaip entri ni baru aku perasan. Yesss sangat betul. Duk ulang pakai baju lama.. Ohhh sangat aku tidak menjaga imej aku..hahahhaaha..So raya ni aku jahit 3 pasang baju. Hmm bertambah la stok baju kerja aku. Kalau orang lain yang tak bekerja its ok la kan. Setahun sekali menjahit baju atau membeli baju baru. Tapi aku ni kerja, dah tu selalu pulak masuk opis orang, pakai baju sama. Kadang-kadang malu jugak bila buka lemari eh asyik yang ni je... Macam gitu lah..

So sekarang dok menunggu tukang jahit siap jahit sebab aku pi hantar last minit.. Nasib baik tailor sudi ngambik lagi. Seb baik layan jugak rayuanku..If tidak baju kek butik jadik mangsa. (Tahun lepas pon begitu). Tapi susah la baju yang dah siap ni. Aku bukan saiz ala-ala model so susah la nak dapat size yang tepat tu. Pastu baju pulak kat kedai belambbak yang labuci ya hampun sampai ke bawah. Serabutnya. Harga toksah citer la 100++ to 200++.. Haihhh sepasang dah rega macam tu..Mencekiknya..Tapi yela nak jahit sequin ni bukan senang. So aku paham..Sekarang tunggu nak beli tudung..Susahnya nak beli tudung nak match kaler ni..Puas tawaf kedai dah, tajk jumpa yang berkenan..Yang ala-ala fareeda tu aihh mahainya..:P\

Yang hubby aku pulak baju melayu je sepasang. Dia punya kemeja ke t-shirt ke,nati kena pi sendirik la ye papa.. Orang laki ni senang,cepat je beli..hehehehe..

Ok dah pukul 4.30pm dah..Ok selamat berbuka semua ye..

No comments:

Post a Comment