Search This Blog

Saturday, August 4, 2012

Aleesya 4 Months Old

Semakin tembam pipi anak mama. Hehe suka tengok dia membesar. Makin hari makin lain pulak mukanya.
Masa ni first time pulak badan dia panas. Risau jugak aku budak kecik nih. Takleh leka kena basahkan selalu badan dia. Budak-budak kecik ni kalau badan dia panas jangan sambil lewa, aku prepare terus thermometer kat rumah. Kalau badan baby panas jangan selimut dia bungkus pakai tebal-tebal segala ye. Im sure all mommies tau tapi nak jugak bagi advice hehhehe.. pakai je baju lubang-lubang tu,ala tak kan xde hehehe..

 
Ok masa ni nak sambut Aidiladha jugak first time aku buatkan baju kurung untuk Aleesya. Teringin sangat. Kebetulan pi jalan-jalan Kamdar terpandang kain cotton yang cantik bagi aku. So time tu terpikir nak buat baju kurung untuk Aleesya. Walaupun aku tak pandai, itu lain kira.
Mula-mula potong tu aku ukur ikut bajy t-shirt dia.heheh. nak ukur badan dia mana la nak duduk dediam budak kecik ni..hehehe ok danh siap2 potong siap bincang dengan papanya sekali mana nak cantum dulu. Kelakar sungguh masa ni.

Banyak kali jugak le salah cantum hahaha.. terimala hakikat bahawasanya aku tak pandai pun nak menjahit ni. Takde seni, tapi aku minat. Kalau boleh nak sangat menjahit tapi takde sape yang sudi ngajor..kseian kan..

 
Ok jahit la aku dengan penuh kesabaran. Ko tau bila jahitnya ni. Malam raya ko tahu..hihihi semangat tau mama. Dan akhirnya siap dah nk dekat pagi.hiks. past uterus basuh n spin baju tahap max sebab esok nak pakai…hhihii..
Tapi kelakar pulak bila tengok bahagian leher tu terluas sket dan bahagian ketiak pulak ketat. Adeh need tu excel lagi jahit-jahit bagai ni. Ok la,first time jahit ikut ilmu sendiri dan ofkos cikgu yang terbaik iaitu utube..hehehe

No comments:

Post a Comment