Search This Blog

Saturday, August 4, 2012

Aleesya 2 Months Old

Hye semua..Oleh kerana tak nak melupakan detik-detik aleesya membesar aku nak jugak tulis di sini.. Dan ini jugak bila Aleesya dah besar boleh lah dia baca-baca memori dia masa kecik..Kalau kata dia ingat tak la kan..Masa baby mana boleh ingat…Nak jugak mention..kikiki

Ok, cut it short,masa dia dua bulan ni dia dah pandai respon bila orang agah dia..Suka tau,mengekek-ngekek pulak kalu diagah terus-terusan. Pandai cakap sensorang..Hihihihi..kalu melintas je aku depan dia mesti diajak berbual hahaha.. Tak sampai hati pulak nak tinggal aleesya bila ingat aku nak masuk kerja nanti..
Paling kelakar bila dia buat memek-memek muka..Haihh macam-macam la Aleesya..Masa ni Aleesya sihat Alhamdulillah,tak banyak meragam Cuma malam tu haihh paham-paham la,nak tido pn susah,dah tido kerap pulak bangun..Masa mama tak keje ok lagi la adik ye,mama dah keje macam mana la nanti…

Yang paling aku risau boleh ke dia ditinggalkan? Haduiii.. Aku kan teringin la nak buat stok EBM.. Yela dah banyak blogwalking dan baca info2 dalam blog mummies2 tu teringin aku nak wat stok, jimat xyah la campur susu formula.. Tapi masalahnya haduii..Bila pumping paling banyak dapat 2oz je..Frust aku..Itu aku guna yang manual..Kat Kelantan ni susah nak carik Avent segala tu kan.. Satu lagi aku nak try dulu yang manual ni nak tengok banyak ke tidak.. Kalau tak banyak macam tak berbaloi pulak bagi aku.. Bagi aku la..



So yang 2oz banyaknye tu aku simpan dalam freezer dapat la 3 botol.. Then aku saja nak test and ajar-ajar dia sikit senang bila nak tinggal nanti.. Frust lagi aku.. Dia taknak minum.. Ofkos la aku tak bagi sejuk-sejuk gitu…Aku warmkan la..Dia still taknak.. Jadi membazir la..

Aku pun tak tau maybe cara aku tak betul kot..Tapi aku try lagi. Tapi macam tula jugak. Dahla nak cukup kan 2oz tu punya la susah..Isk isk dugaan sungguh. Aku try jugak ambik supplement, tapi tak berkesan dan sekali ambil air kosong dengan secukupnya..

Jadi macam tula, percubaan aku untuk wat stok EBM untuk Aleesya sangatlah tidak Berjaya..huhuhu.. Jeles ok tengok dalam blog orang berplastik2 and berbotol stok,sedangkan aku nak cukupkan 2oz pun pedih.. kadang-kadang xcukup pun, bl nak bagi anak pulak direjectnya terus..

No comments:

Post a Comment