Search This Blog

Thursday, August 23, 2012

My Homemade Tart Nenas

Assalamualaikum wbt..

Selamat Hari Raya Aidilfitri pembuka bicara..Dah 5 Syawal dah. Kejap je pun. Baru semalam rasa 1 Syawal.. Dah balik ke anak-anak perantau sekalian? Adakah cuti belum habis lagi..Hehehe.. Tak puasa lagi beraya di kampung. Aku pun rasa macam tu jugak. Lagi dua hari masuk opis. eiii boringnya..

Jadi before stori-stori pasal kisah raya yang panjang itu, aku nak cerita pasal tart nenas. Sedap kan. Aku kalau juadah kuih muih di hari raya mesti nak cari tart nenas dulu. Best.

So tahun ni aku bercita-cita nak buat sendiri tart nenas ni. Biar puas hati dapat makan banyak2..Semua aku nak buat sendiri kan. Godek-godek resipi dalam internet so akhirnya aku terjumpa resipi yang pada aku ringkas dan agak senang dari  Mat Gebu..

Jemput-jemputlah singgah ke blog beliau.. Banyak resipi menarik sampai meleleh air liur masa blogwalking di bulan puasa..hehehe..Mintak halal ye Che Mat :)

Dengan semangat nye aku buat tart nenas gulung ini dan bawah ni hasilnya..



p/s: resipinya boleh didapi di www.tiffinbiru.com . Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment