Search This Blog

Wednesday, April 10, 2013

ASL Please!!!

Assalamualaikum wbt..

Aku wonder bila wujudnya internet kat Malaysia ni..Korang ingat tak..Masa sekolah ke eh?Aku ingat-ingat lupa pulak..Komputer pun baru kenai masa sekolah menengah..Orang lain sibuk masuk kelas komputer..Aku hanya kebil-kebil je la..Tak mampu nak bayar yuran kelab..Oh sedih kan..Belajar pun basic-basic je..Masa tu Form 1-Form 2..Kawan-kawan aku Wizana and Lisa seingat aku masuk kelas tu..Diorang cakap belajar basic-basic je,belajar menaip (Word dan Excel la tu) hehehe..Jadi aku nganga je la..

Lepas tu lama-lama lepas tu timbul la internet bagai ni..Ada e-mel..Aku ingat emel adress aku yang pertama ialah keromail..hahaha, kelakar je kan..Tapi aku tak ingat the exact emel aku tu..Juju yang buat kat aku..So masa belambak lah usahawan-usahawan internet membuka Cyber Cafe (CC)..Ramailah remaja-remaja macam aku menjadi pengunjung setia CC ni..Tapi aku pergi CC ni pun lepas habis sekolah je..RM1.00 ke sejam gitula..

Orang kata bila ada internet ni memang maklumat di hujung jari lah kan..Best la masa tu..Lepas tu pulak meledak pulak chatting-chatting bagai ni..Ada tak zaman korang IRC..Aku bukan pro pasal chatting-chatting ni..Kawan aku yang ajar login pastu baru aku yang guna...hahaha..Bila masa masuk IRC ni kita boleh pilih channel mana kita nak masuk then buat nickname then korang pilih la sape kat dalam channel tu yang korang nak chat..Seronok giler..Masa nilah ada yang bertemu cinta...Ada gak yang menipu..Bagi ayat-ayat jiwang,last-last menipu..Ada gak mengaku bujang tetapi dah anak 5..hehehe Bila chatting ni masing-masing xsedar..senyum sorang2..

Korang tau ayat fofular masa chatting dulu? A.S.L pls..hahaha..Giler kentang betui..Kejap2 a.s.l kejap a.s.l..Maksudnya A:Age S:Sex L:Live..Betoi dak..hahaha Mcm tu la..tp sekang kalau aku chatting main2 nga laki aku kat pesbuk, aku gatai2 jugak tanya dia asl pls hahaha..

Eh eh apa jadi IRC sekarang..?Wujud lagi ke tak ek?

No comments:

Post a Comment