Search This Blog

Wednesday, March 23, 2011

Storinya...

Assalamualaikum wbt..

Rasanya dah lama tak hapdet blog aku ni.. Tah la, mood still takde, nak buat macam mana..Nak paksa pun xbleh kan....Asik blogwalking je.. Bila tengok blog orang best je..banyak stori morinya.. Jadi mood aku untuk menambah entri telah timbul hari ini..yeayyy!!!!

Tadi aku ke klinik,appointment..Biasala pregnancy process,setiap bulan kn pi klinik.. Bila dah timbang berat terkejut pulak aku sebab naik lagi 2 kilo.. Apa nak jadi ni.. Selera tengah menjadi-jadi pulak sekarang nak buat macam mana.. Tambah-tambah hujan pulak sekarang ni,kadar metabolisme biasa la tinggi..Tahap kelaparan itu sentiasa berada pada tahap maksimum..hahhaha..

So akak misi pun bagi nasihat:

  • kalo boleh control makan,(hahaha mana boleh kalo dah lapar kan)
  • kurangkan makanan berlemak (ok itu harus la ye)
Lagi akak misi cakap kalau berat lebih nanti probability untuk baby jadi besar dan masalahnya apabila time deliver,elok-elok boleh deliver normal tup tup kena ceasar pulak kan..

Seriesly bila dengar part tu memang terasa seram sikit.. Ok saya akan berusaha untuk kurangkan selera makan..hahaha..Takdela,ape la..selera mana boleh kurang..Cuma tahap pengambilan makanan tu terpaksa dikurangkan..Tapi aku ada sedikit compius,nanti xeffect kat baby ke? Takpe bukan tak makan pon kan...Cuma kurangkan quantity dan MAMA kena makan makanan yang berkhasiat...Itu lagi penting..Baiklah!

Pastu tadi kena inject dan ambik darah jugak..Rasanya saya sudah lali dengan jarum...hahaha..Dulu kemain takotnya...Sekarang tidak lagi...Ok, Itu hanyalah ayat iklan semata-mata..hehehe..

My dear baby dah 22 minggu..Kejap je rasanya.. Baby dah start gerak.. Kadang-kadang teruja bila rasa pergerakannya.. Mengusap perut sambil bercakap dengannya seolah-olah gerakannya itu adalah komunikasinya..Subhanallah,syukur aku dapat rasa momen begini..


No comments:

Post a Comment