Search This Blog

Thursday, March 3, 2011

Santai Petang..

Assalamualaikum..

Korang suka tak tengok drama bersiri cina? Korang tak suka??? Aku suka okei.. Sangat suka..Dah jadi habit aku dah.. Entah kenapa sejak dulu lagi aku suka sangat tengok drama bersiri cina/hong kong mali ni..tak kesah la mandarin atau kantonis..dulu siaran kat TV 2 setiap pukul 7..

Aku akan jadi penunggu setia kat depan tv..selalu kena marah dengan mak aku sebab lewat solat maghrib...opps..kantoi pulak..ataupun masa iklan aku terus pi solat...(sesi membela diri) Bila habis satu drama, continue pulak drama lain..memang xpenah missed la..tapi aku dah tak ingat la tajuk drama nya..banyak sangat.. Pastu siap pi sekolah bukak balik cerita tu kalo ada sape2 yang tak tengok..hehehe

Bukan apa jalan cerita dia best dan tambah pulak nga pelakon hong kong ni hensem n comel..hehehe.. Pastu masa belaja kat uitm aku stop kejap sebab dulu mana tv..ekceli tv ada tapi masa tu junior lagi, nak tengok tv pon takut...pastu baru berani pi tengok balik tapi kejap je la sebab bilik aku jauh ngan bilik tv pastu kalau ramai-ramai ni tak semua nak tengok cerita yang sama kan..huhuu..

Dan sekarang minat itu masih menebal dalam diri aku..Apa tidak nya dari zaman remaja riang ria,ke zaman seorang siswi, melangkah ke zaman kerje dan skang zaman dah jadi bini orang dan mak orang pulak lagi aku still setia menunggu cite tu..Sekarang rancangan tu dikenali sebagai Golden Phoenix bersiaran pada pukul 6 petang setiap isnin hingga jumaat di tv2..waahhh aku siap wat promosi lagi kat rtm neyh..dan tajuk cite nya ialah The Tale Of Royal Seamtress..

Cite pasal Qiao Er seorang tukang tenun, seorang yang positif dan bercita-cita tinggi.. Banyak pengajaran cite ni..Okei tu kat bawah ada promo lagi untuk cite ni..Cite ni tak habis lagi..ada beberapa episod lagi..

Ok las..adios..



No comments:

Post a Comment