Search This Blog

Thursday, February 4, 2010

Tonsil Oh Tonsil

Hellow..hw are you..(versi abd kasim)...
salam..hye semua..lama aku xupdate blogku ini..bz siapkan report..xnyempat nak terjah blog..fb je sempat..hehehehe..ni nak stori2 sket pada hari isnin 1/02/10 waktu aku balik kerja aku rasa tak sedap badan..tekak aku sakit..sampai je rumah lepas mandi, solat dan makan aku rasa mcm xlarat..pkl 10pm lg aku tido..

Esoknya tak larat dh nk bangun pi keje..trs sms bos aku cakap aku MC sehari sbb demam.. rupa2nya yang sakit tekak tu sbb tonsil aku bengkak..punyala besar bengkaknya sampai demam..adeh, sakit tekak lagi,seksa nk telan air liur, nk mkn pn sakit..nk cakap ngan orang pun xde mood..

Dalam pukol 8 aku bangun n mandi2 terus pi klinik ambik MC..doktor cakap tonsil aku bengkak..mm aku dh agak dh..sbb bukan sekali dua aku kena..aku ni makan xpantang..minum air yang sejuk..kalu sehari xminum "tea o beng" xsah.. dl doktor dh inform aku suh pantang sket makan..tp aku dh pantang dh..dh kurang dh minum ais..kalu dh nak sakit nk wat cmana kan..

Kembali kepada cerita asal..so doktor bg aku ubat n MC sehari dan chargenya RM30..amboi mahalnya..dh banyak sangat ubatnya, demam,selsema,antibiotik dan ubat untuk kurangkan sakit tekak..klinik private biasalah..malas nk GH, sbb ramai orang, xlarat nk tnggu..doktor nasihatkan aku supaya minum air suam n air masak banyak2..alrite doc..

So lepas buat pembayaran kt kaunter aku pn terus blah.. Dalam xlarat tu aku sempat lg pi beli kain tudung bawal n benang sulam tangan..hahaha..semangat nak belajar nih..so lepas habis duit buat kali kedua aku pn balik rumah..makan ubat n rest2 jap..punyala pahit ubat selsema tu..xpenah lagi aku alah pada ubat ni..memang pahit giler..haisy..

Bestnya hari ni aku dapat berehat kat rumah..tapi aku banyak baring je..dan sempat lagi tu dk belajar menyulam..hehehe..ok takat ni dl..dh panjang aku rs entri ni.. Kat bawah ni la hadiah ubat yang doktor bagi kat aku..bnyak kan..nk kena habiskan tu..hehehe antibiotik je la..lalalla..

p/s: Info pasal tonsil akan aku explain pd next entri..

No comments:

Post a Comment