Search This Blog

Sunday, May 6, 2018

2/2018~Qada Puasa Ramadhan

Assalamualaikum..

Dah masuk bulan Mei dah uollss..Hari ni last aku qada puasa..Alhamdulillah berjaya jugak habiskan qada puasa bulan Ramadhan last year. Eh belum berbuka tak dikira berjaya lagi tau hahaha..Insha Allah semoga Allah permudahkan urusanku hari ini.  

Itu lah, awal-awal hari tu tak nak qada puasa.,dah masuk Syaaban kita terhegeh-hegeh nak habiskan. Adoi, tepuk dahi sendiri.

Tahun ni kena istiqomah qada puasa. Kalau tak hujung-hujung tu lah baru nak terhegeh-hegeh. Bukan apa, kerja macam aku ni kan, setiap bulan ada je kena keluar outstation. Ada yang kena drive jauh-jauh. So, aku is tak kuat la nak puasa kalau terpaksa keluar tu. Alasan sangat kan. Lepas tu dengan takutkan gastrik pulak, pengaruh rakan sebaya yang duk mengajak makan hahaha..So cenggitu lah sebabnya, nasib badan lah time-time gini sorang-sorang puasa..

17hb Mei ni dah masuk 1 Ramadhan. Aku berharap diberikan kesihatan yang baik untuk gandakan amal ibadat di bulan yang penuh keberkatan. Amin mudah-mudahan kita semua diberikan kesihatan yang baik untuk beibadat nanti.

Gambar tidak ada kena mengena. Saja nak tepek gambar dengan encik suami yang tercinta..hahaha Masa ni tengah pregnant kan Afina Sofia 28 weeks. Dan masa ni jugak kami cuti-cuti Malaysia di Sabah. Rindu nya nak pergi Sabah lagi.

Oh ye, jangan lupa 9hb Mei ni ada peristiwa besar di negara kita ye. Setiap 5 tahun sekali kita kena tunaikan tanggungjawab kita sebagai rakyat Malaysia. Yes, Pilihan Raya Umum Ke 14. Korang sokong sape? Saja tanya hahaha.. Takpelah undi adalah rahsia dan undi adalah hak anda. Undi anda menentukan masa depan negara. Jadi Jom Keluar Mengundi! Wah dah macam iklan tv pulak hahaha.

Gambar:Google


Ok itu saja nak bebel hari ni. Bye.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment