Search This Blog

Tuesday, November 1, 2016

6/2016~Train To Busan

Assalamualaikum.

 

Train To Busan. Orang dah tengok lama dah. Tapi aku baru tengok je malam tadi. Biasa la mak-mak lambat sikit. Keh keh..
Kena tengok sebab lama dah tak tengok hero dia berlakon. Last tengok cerita Coffee Prince. Tapi, still lagi masih handsome macam dulu.

 Ok back to the movie. Review daripada blogger-blogger rata-rata cakap best. So here we goes. Lepas dah dapat copy movie ni ajak hubby tengok. Siap tutup lampu bagai. Suruh Aleesya tidur dulu sebab dah pukul 10, makpak tak menyabau nak tengok weekdays..hahaha

Taknak tidur pulak budak kecik ni. Yang adik dia dah lena dah.

First 10 minutes bagi aku ok, masih tenang. Lepas tu time ada sorang perempuan cedera terlepas masuk dalam train. Ini lah penyebabnya yang lain semua jadi zombie.

Masa Su-Ann bangun duk merayau-rayan dalam train tengah cari toilet aku dah mula ish budak ni pun,duduk je lah kat situ. Time tu jugak la dia nak pi toilet.

Lepas tu, dah start panic dah. Sungguh tak tenang ye tengok movie ni. Aku ni dari baring terus bangun duduk then baring then duduk, haa macam tu lah dia punya penangan haha


Aku ni bab horror movie memang surrender terus. Memang pilih untuk tak tengok. Tapi sebabkan korean punya movie and heronya so aku gagahkan jugak la. Tapi its not like takut sangat pun movie ni, dia macam suspen je. Suspen sampai ke sudah.


Sinopsisnya aku malas nak jot down sini sebab ada dah dalam blog famous amos hehe. So korang yang terbuka blog aku ni boleh la baca sinopsis kat Blog Cik Epal.

Movie ni memang banyak sangat moralnya. Setakat aku realizenya ialah of course hubungan ayah - anak, husband - wife, kawan, gilfriend - boyfriend, kakak - adik. Sangat sedih bagi aku. Then ada jugak pasal sikap pentingkan diri sendiri, tamak haloba macam pakcik ni..Haihh emo giler aku dengan pakcik ni. Memang jadik ah watak dia tu. Rasa macam nak tumbuk-tumbuk je dia.


Actually aku bukan penggemar cerita-cerita yang berkait dengan zombie ni. Hubby aku memang ikut jugak la The Walking Dead series tu. Aku memang tak layan langsung la. Hubby aku cakap terrer ah zombie korea ni, cepat giler dia berubah jadi zombie lepas kena gigit. Pastu time kejar orang tu pun laju.. Sebabnya zombie mat salleh ni lama jugak la dia nak bertukar jadi zombie tu, pastu nak kejar orang pun jalan macam tu je.. Aggressive zombie korea haha


Tapi kenapa not a happy ending. Please, aku rasa macam nak buat ending sendiri je. Menitis jugak airmata mak huwaaa sedih woiii..Aku ingatkan ending dia hero ni akan kahwin la dan jaga la perempuan pregnant tu, tapi dia pulak yang jadi zombie and terjun train untuk elakkan dari dia cederakan anak dia. Huwaa lagi.

Nak tanya Aleesya dia ok tak, tengok-tengok dah berjuraian air mata dah. Dia lagi emo lebih dari aku, tengok cerita sedih-sedih mesti menangis. Terpaksa pujuk-pujuk pulak. Dia cakap kesian kakak.

Bagi aku best cerita ni tapi taknak repeat disebabkan sad ending. Boleh gitu.Yelah, tengok cerita yang pengakhirannya yang sedih ni boleh mengganggu emosi pada hari tersebut.kehkehkeh.

So then, itu je nak cerita. Bye.

Picture credit google

No comments:

Post a Comment