Search This Blog

Monday, February 28, 2011

Saya Nak Jadik Penyanyi

Assalamualaikum..

Sebelum korang buat spekulasi,biarla aku berterus terang kat sini tentang tajuk entri di atas.. Bukan saya yang nak jadik penyanyi.. Sebab saya memang dah selalu nyanyi kat rumah saya...hehehe.. Ni meh nak stori sket sal entri kali ini...

Aisey..sejak bila aku tukar profesion jadik pengulas rancangan ni...Maybe pengaruh daripada keje aku..hehehe saje je.. Entah la rasa macam terpanggil pulak nak wat entri kat blog aku ni...ceywahh... Tapi aku bukan pengkritik... Seperti biasa untuk renungan bersama..

Al kisah pulak dengan nak carik protege.. Ramai la yang beratur panjang sebab nak ikuti uji bakat untuk menjadi protege kepada mentor.. Macam2 karenah ye..sanggup menunggu berjam2 untuk tujuan tersebut..korban masa..siap tertido lagi..habis duit tambang..

Tapi kan aku sebenarnya kesian je tengok..ada yang pergi uji bakat tu takde bakat pun.. Pada pandangan aku la.. Memang! Yang boleh nyanyi tu ok la..aku tak kesah..tapi yang memang FAIL terus tu yang jadik masalah..Bukan nak mengata..maybe dia ada sebab tersendiri..hendak mencuba nasib tapi sampai sudah macam tu jugak kena reject,yang sedih lagi siap nangis bagitau kisah masing2,tak ke membuka pekung sendiri..nak ubah hidup..

Bagi aku banyak lagi cara kita nak ubah hidup kita,nak lebih maju..Bukan takat jadik penyanyi je boleh maju.. Cuma kita kena rajin berusaha..Betapa ramainya anak2 muda yang datang uji bakat tu nak mengubah hidup nak jadik penyanyi tapi xde bakat..

Alangkah beruntungnya negara kita kalau yang ramai2 datang uji bakat tu yang nak ubah hidup,nak bantu keluarga,pi cari kerja yang halal..keje kilang,tempat pembinaan,berniaga..boleh bantu negara kurangkan warga asing yang makin meledak kat negara kita tapi takde jugak,boleh pulak beratur panas2,himpit2..Tapi tu la mentaliti orang kita..Susah nak cakap sebenarnya,sebab masing2 ada masalah hidup sendiri..

Ok..tu je..tata..jom nyanyii...:)


No comments:

Post a Comment