Search This Blog

Friday, June 17, 2011

Lamanya Tak Update Blog...

Assalamualaikum wbt..

Aku rasa tajuk entri aku kali ini memang jujur..Apa tak betul nya..Begitu lama tak update blog..Tak sempat..Plus tak leh nak bukak kat opis..web sosial katanya..apa-apa saja..So nak coret-coret kat rumah pun lagi la takde masa..Nak kata sibuk dengan anak pun tidak juga..

Biasa la,sekarang aku dah masuk 8 bulan/34 minggu sudah..Pergerakan aku pun dah jadi lambat..Rasa macam berat je..Berat aku? 63 kg okey.. Tak pernah berat aku sampai macam tu..hahha..Apa la weng nya..Dah aku carry my baby lagi...kan..Kaki aku dah mula sembap (bengkak-bengkak:normal to mommy to be neyh)..

Kawan-kawan cakap dah tak lama dah tu.. Misi cakap masa tidur lapik kaki dengan bantal..Aku dah taruk dah bantal tapi bila bangun pagi esoknya bantal tu xtau ke mana..hahaha...Bila dah nak dekat deliver ni rasa macam teruja je..Tak sabar pulak..Nak pegang baby..Selalu jugak baby tendang-tendang dan aku dapat rasa entah kaki ke lutut dia..sangat tidak sabar..hmmm..

Dan of cos la,takut nak bersalin tu ada..Tapi right now,i have to think positif..Takde sorang wanita/yang dah jadi ibu ni bersalin tak sakit..Semua sakit..Semuanya akan rasa pengalaman ni..Depend atas diaorang rasa sakit tu kejap ke lama..Bagi aku, apa pun sebagai seorang wanita kita berani menempuhnya..Dan kawan-kawan yang dah jadi ibu,mama n mummy ni pun ada gak yang bagi advice + support...Bila tengok baby zuriat kita serta merta sakit tu hilang...So aku tak putus-putus berdoa semoga Allah swt permudahkan segala urusan aku nanti dan dapat melahirkan baby dengan selamat dan sihat..Amin..

No comments:

Post a Comment